Se recalculează tot ce știm despre optimizare SEO?

Cu siguranță toată lumea a observat deja că în motorul de căutare de câteva săptămâni bune nu mai apar anunțurile în partea dreaptă. Ca și o recompensare a clienților care fac publicitate AdWords, cu aceeași ocazie s- a modificat numărul anunțurilor care pot fi afișate deasupra listei de rezultate din motorul de căutare Google. Nu s-a aflat motivul exact al acestei hotărâri, dar cu siguranță va influența în mare măsură procesul de optimizare SEO. Specialiștii în domeniu deja caută soluții fiabile pentru a contracara dezavantajele apărute din cauza micșorării spațiului de afișare  a rezultatelor organice pe prima pagină.

În optimizare SEO este foarte important să poți face o strategie pe termen mediu sau lung, și creează neplăceri în legătura client-prestator dacă strategia dezvoltată și agreată de ambele părți implicate trebuie rediscutată și modificată. În principiu toată lumea știe în acest sector de servicii că totul este maleabil și este în continuă dezvoltare, dar nimeni nu se aștepta la modificări așa drastice.

Apariția celor 4 anunțuri pe partea superioară a listei de afișare a rezultatelor răstoarnă toate strategiile făcute până acum în optimizare SEO. Pe echipamentele mobile, cu foarte mare probabilitate, se vor vedea doar anunțurile plătite, și probabil foarte puțini dintre utilizatori vor folosi bara de derulare pentru a ajunge la lista afișată din căutările organice. La fel, pe echipamentele desktop, pe browserele cu setările implicite,  lista apărută din anunțurile tip PPC ocupă aproape întreg spațiul de afișare, șansa să fie ales un site din căutările organice scade considerabil. Asta va modifica foarte mult algoritmul de împărțire a click-urilor efectuate de utilizatori. În strategiile viitoare de optimizare SEO specialiștii se vor putea baza pe mult mai puțini viitori utilizatori aduși din căutările organice.  Bineînțeles utilizatorii nu dispar, doar că ei nu vor face diferență între lista cu anunțuri plătite și căutările organice, fiindcă lor le este indiferent de unde primesc serviciile oferite, ca urmare vor migra către anunțuri plătite. Singurul dezavantaj care ar putea să apară va fi creșterea prețurilor, fiindcă Google AdWords este un serviciu contra cost, care cu siguranță va apărea în prețul final al serviciilor oferite de site-uri.

Cum se vor împărți utilizatorii pe segmente, cum va influența această modificare strategiile firmelor care oferă servicii de optimizare SEO, se va vedea spre finalul anului, când vor fi publicate primele statistici de către Google. Între timp, fiecare firmă se bazează pe măsurătorile proprii, care sunt oricum cele mai relevante pentru optimizare SEO.